- Nowy
„Chciałam, by farba stała się ciałem — by w ciszy koloru i spojrzeniu Matki można było dotknąć tajemnicy, w której Bóg naprawdę staje się człowiekiem”
Wymiary: 110 x 70 cm
Technika: olej na płótnie
Rok: 2023
„Chciałam, by farba stała się ciałem — by w ciszy koloru i spojrzeniu Matki można było dotknąć tajemnicy, w której Bóg naprawdę staje się człowiekiem”
Wymiary: 110 x 70 cm
Technika: olej na płótnie
Rok: 2023
Obraz autorstwa krakowskiej malarki Beaty Stankiewicz, przedstawiający Matkę Bożą z Dzieciątkiem Jezus. Dzieło powstało w 2023 roku na specjalne zamówienie do neobarokowego ołtarza głównego XVII-wiecznego Kościoła św. Wawrzyńca w Parlinie, w ramach projektu „Namalować katolicyzm od nowa”.
Obraz został poświęcony 11 października 2023 roku przez prymasa Polski, abp. Wojciecha Polaka, w obecności wiernych podczas uroczystości w Parlinie. To dzieło o wartości duchowej i artystycznej — przykład współczesnego malarstwa sakralnego, łączącego tradycję Kościoła z osobistą refleksją artystki nad tajemnicą macierzyństwa i Bożej obecności.
________________________________________
Beata Stankiewicz (ur. 1973) – polska malarka, uzyskała dyplom w krakowskiej ASP w pracowni Józefa Ząbkowskiego. Swoją malarską przygodę rozpoczęła od pracy nad dziełami monumentalnymi oraz płótnami wielkich rozmiarów. Z biegiem lat jej obrazy coraz mocniej przemawiają do widza zwięzłością formy. Jej głównym malarskim celem jest przedstawienie wizualnej gry kształtu malowanego obiektu z tłem – płaskim i monochromatycznym, czasem sugerującym bezkres nieba, a czasem rezygnującym nawet z tej sugestii. Istotnym aspektem twórczości Stankiewicz jest realistyczne, wręcz hiperrealistyczne, malarstwo portretowe, które ma za zadanie ukazać nie tylko zewnętrzny wygląd, ale także charakter i znaczenie przedstawianej osoby.
Artystka mieszka i pracuje w Krakowie. Jej obrazy znajdują się w depozycie Galerii Zderzak w Krakowie oraz Art Station w Zürichu, polskich i zagranicznych kolekcjach prywatnych, kolekcji Muzeum Sztuki Współczesnej w Krakowie MOCAK oraz kolekcji Galerii Sztuki Współczesnej „Bunkier Sztuki” w Krakowie.
[WIDEO] Kościół nie jest muzeum. Jest miejscem życia – Obejrzyj relację z poświęcenia obrazu
________________________________________
Rodzaje druku i oprawy:
Każdy wydruk w zależności od wymiarów obrazu oryginalnego dopasowujemy do wielkości ramy, a następnie adekwatnie do niego wycinamy passe-partout. Druk reprodukcji wykonujemy po złożeniu i opłaceniu zamówienia, co oznacza, że czas oczekiwania może wydłużyć się maksymalnie do siedmiu dni roboczych (w zależności od ilości zamówień). Możliwy jest wydruk w innych rozmiarach niż podane w sklepie - najlepiej skontaktować się mailowo: galeria@namalowackatolicyzmodnowa.pl
Reprodukcje obrazów dostępne są w różnych wersjach jakościowych papieru i oprawy:
1) wersja podstawowa - druk na papierze klasycznym przeznaczonym do drukowania fotografii - GardaPat 13 Kiara, 200 gsm - wyjątkowa biel i gładkość zapewniają wysoki kontrast i nasycenie kolorów.
2) wersja rozszerzona - druk na papierze klasycznym przeznaczonym do drukowania fotografii - GardaPat 13 Kiara, 200 gsm - dodana oprawa: lekka rama aluminiowa (do wyboru 4 kolory) lub drewniana (dąb) z szybą antyrefleksyjną oraz ciepłe białe passe-partout.
3) wersja premium - druk kolekcjonerski na papierze fine art - Hahnemühle William Turner 310 gsm - naturalnie biały, bezkwasowy papier bawełniany o matowym wykończeniu, gwarantujący najwyższą jakość druku i trwałość ekspozycyjną na poziomie muzealnym.
4) wersja premium (+) - druk kolekcjonerski na papierze fine art - Hahnemühle William Turner 310 gsm - naturalnie biały, bezkwasowy papier bawełniany o matowym wykończeniu, gwarantujący najwyższą jakość druku i trwałość ekspozycyjną na poziomie muzealnym. Oprawa to lekka rama aluminiowa (do wyboru 4 kolory) lub drewniana (dąb) z szybą antyrefleksyjną oraz ciepłe białe passe-partout.
5) wersja canvas - druk na płótnie - druk na bawełnianym płótnie z wysokim odwzorowaniem barw naturalnych obrazu. Lekki, matowy wydźwięk.